دستاورد|یکپارچه‌سازی داده‌های مکانی و ارتقای بهره‌وری در سازمان‌ها با سامانه بومی

دستاورد|یکپارچه‌سازی داده‌های مکانی و ارتقای بهره‌وری در سازمان‌ها با سامانه بومی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68072
یک شرکت دانش بنیان نسبت به تولید و بومی سازی سامانه‌های داده‌های مکانی در کشور اقدام کرده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، احسان فرشادی مدیر عامل شرکت دانش بنیان آزاد فناوری اطلاعات ایده آل آینده ایرانیان، با بیان این‌که سامانه‌های نرم افزاری مدیریت اطلاعات مکانی ابزاری مهم در ارتقاء بهره وری سازمان‌ها است. همچنین داده‌ها و اطلاعات مکانی مهمترین برای برنامه ریزی کلان ملی و سازمانی هستند. با توجه به این موارد گفت: سامانه اطلاعات مکانی عنوان محصول دانش بنیان تولید شده این شرکت است که سازمان‌های گوناگونی در کشور مانند شهرداری‌ها، شرکت آب و فاضلاب، استانداری و ستاد بحران از آن استفاده می‌کنند و تا کنون سازمان‌ها در شهرهایی مانند یزد، تبریز، اهواز، کاشان، کرمانشاه و سمنان عملیاتی از آن بهره برده‌اند. با وجود این محصول و جمع آوری و بروزرسانی سیستماتیک داده‌ها و تحلیل آنها برنامه ریزی دقیقی برای فعالیت‌ها انجام می‌شود.

این فعال فناور ادامه داد: این محصول اکنون جایگزینی برای نمونه‌های خارجی است. مطالعات تخصصی و اقدامات فناورانه برای تولید آن 5 سال زمان برد و نتیجه تولید سامانه جامع نرم افزاری مدیریت اطلاعات مکانی به عنوان محصولی بومی و مبتنی بر ابزارهای متن باز و آزاد توسعه داده است.

فرشادی با بیان اینکه این اقدام توسعه قابلیت‌های کاربردی، عدم وابستگی کشور به سامانه‌های نرم‌افزاری یا سخت افزاری مالکانه خارجی را به دنبال دارد و افزود: هدف از تولید آن ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی با استفاده از ابزارها و سیستم های بومی است. این محصول در نرم افزارهای «جی آی اس» برای پیاده سازی به عنوان یک زیرساخت سازمانی کاربرد دارد. استفاده از این نرم افزار بومی علاوه بر امکان شخصی سازی بر اساس نیازهای کاربران سازمان‌ها هزینه‌های ارزی را کاهش می‌دهند.

 

#11

 

 

@

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم